nedeľa 23. júla 2017

Veselý: Z väčšej časti sa cítim ako Srb, toto je môj vrchol

Jedna vec sa teraz u Veselých preberá najviac. A logicky: komu dnes bude štvrťfinále európskeho šampionátu priať Jánovo srbskej dievča? "Na to sa ma teraz pýtajú všetci, táta aj celá rodina," líči Veselý. "Urobila to strategicky.Bude fandiť Srbom a mne, aby som hral dobre. "

Úsmevná epizóda nemôže nijako zastrieť to, že české basketbalové eso čaká mimoriadny zápas.

Po krátkom angažmán v Slovinsku, lebo v Srbsku hráči do 18 rokov oficiálne nesmú nastupovať, totiž Veselý ako teenager prestúpil do Partizanu Belehrad - a zrodila sa veľká láska, nielen športové.

"Z väčšej časti sa cítim ako Srb; je to tým, že som tam vyrastal, "netají sa Veselý, najvyšší muž reprezentácie a zatiaľ aj jej najlepší strelec.

Aj t ak to so životom na Balkáne býva: niekomu nie je príjemný, iný si ho obľúbia nadovšetko - nič medzi tým.Veselý je druhý prípad. "Každý rok tam jazdím, naturel vo mne zostal," líči pivot. "Hovorím plynule po srbsky, priateľka je Srbka, proste je to tam. Ale v stredu všetko musí zmiznúť, musím hrať za iný dres. "Až tak veľké sú jeho sympatie:" Keď hrajú Srbi, vždy fandím im. "

Teraz dochádza na duel jeho rodnej a" adoptívna "krajiny. "Vždy som proti Srbom chcel nastúpiť, teraz sa to vyplní," teší sa Veselý. "Je to pre mňa vrchol šampionátu.Naozaj sa nemôžem dočkať! "

Keď žil v Belehrade, udržiaval kontakty treba s Nemanja Nedovičem:" Síce som hral za Partizan a on za Crvenú Zvezdu, ale kamarátili sme sa a chodili na kávu. "

Do Veselého aktuálneho klubu z Fenerbahce mieri Kalinic, z Partizanu pozná Milosavljevic az NBA potetovaného obra Raduljicu…Srbi sú skrátka s jeho životom pev ne spojení, mimo palubovky aj v basketbale: "Nie je tu nikto, koho by som vyložene nepoznal."

Trénerom tak pomôže s taktikou, treba ako zastaviť momentálne najväčší srbskej eso Nemanju Bjelica - aby sa to neplietlo, svojho bývalého spoluhráča z Fenerbahce, ktorý mieri do NBA. "Budem mu fandiť," hovorí Veselý, ktorý sám v zámorí vydržal tri sezóny a vlani sa vrátil do Európy.

Na kontinentálnom šampionáte si buduje také renomé, že určite scout z NBA opäť zaujal. A predstava, že by vďaka nemu Česi zdolali aj Srbmi, by všetkému ešte mnohonásobne pomohla. "Favoritmi sú oni, ale my do každého zápasu ideme s tým, že si veríme," hovorí. "Keď budeme hrať svoju hru a bojovať, môžeme sa držať až do konca.A prekvapiť ich. "

Potom by muž, ktorý sa sám cíti Srbom, skazil Srbsku medailový sen.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára